Co dělat, když...
- Se mi porouchá auto
- Havaruji nebo mi někdo poškodí auto
- Potřebuji náhradní vozidlo
- Potřebuji vyměnit pneumatiky
- Nevím, jak na tankovací platební kartu
- Ztratím, nebo jsou mi odcizeny některé doklady k vozidlu
- Potřebuji vystavit ekologickou plaketu
...havaruji nebo mi někdo poškodí auto
- Zapněte výstražná světla, oblečte si ochrannou reflexní vestu a místo nehody označte výstražným trojúhelníkem (minimálně 50 metrů před nehodou na pozemní komunikaci nebo 100 metrů na dálnici).
- V případě zranění volejte záchrannou službu (tel. 155 nebo 112).
- Zavolejte Policii ČR (tel. 158), po sepsání protokolu si nezapomeňte vyžádat jeho kopii nebo adresu a číslo jednací, pod kterým bude žádost vedena.
- Zjistěte a poznamenejte si informace o okolnostech vzniku nehody a jednotlivých účastnících.
- Bezprostředně nahlaste událost společnosti Drivalia a řiďte se pokyny operátora.
- Pojistnou událost můžete nahlásit na e-mailu hlasenisu@drivalia.com.
Veškeré záležitosti spojené s vyřizováním pojistné události pro Vás zajistí pojistné oddělení Drivalia.
...potřebuji náhradní vozidlo
- Drivalia je připraven poskytnout vám náhradní vůz sjednané kategorie, pokud oprava vašeho auta nemůže být provedena do jednoho pracovního dne.
- Náhradní vozidlo je poskytnuto na dobu nezbytně nutnou k opravě vašeho vozu.
- Náhradní vozidlo objednejte telefonicky nebo e-mailem nahradnivozy@drivalia.com u společnosti Drivalia.
- Pokud služba není součástí vaší smlouvy, můžete si ji i tak objednat písemně prostřednictvím kontaktní osoby ve vaší společnosti.
...potřebuji vyměnit pneumatiky
- Objednejte se do smluvního pneuservisu, jejich seznam naleznete zde.
- Do pneuservisu se objednejte telefonicky nebo e-mailem nejméně 7 pracovních dní před požadovaným termínem výměny.
- Při objednávání nahlaste číslo skladištního listu nebo SPZ vozu.
- Pokud Vaše vozidlo nebylo vybaveno sezonními
pneumatikami nebo došlo k jejich opotřebení na minimální povolenou mez
stanovenou vyhláškou, nezapomeňte uvést při objednání následující údaje:
- Vozidlo je provozováno prostřednictvím společnosti Drivalia.
- Přesný model vozidla (např. ŠKODA Octavia Elegance 1.9TDi) a rok výroby.
- Rozměr pneu (je uveden na pneumatice vozidla, např. 195/65 R15).
- Je-li vozidlo vybaveno pneumatikami na hliníkových (litých) discích, budou zimní pneumatiky opatřeny plechovými disky odpovídajícími technickému průkazu vozu.
- Pokud je vůz vybaven systémem kontroly tlaku v pneumatikách nebo pneumatikami typu „run flat“, oznamte to pracovníkům pneuservisu před výměnou pneumatik.
Co dělat, když chci používat platební tankovací kartu
- Platební karta je určena k bezhotovostnímu nákupu zboží a služeb u čerpacích stanic v rámci stanovených limitů. Jedná se o zboží a služby nezbytné k provozu vozidla (pohonné hmoty a kapaliny, např. olej, destilovaná voda, nemrznoucí směs).
- Pokud kartu použijete k úhradě jiného zboží nebo služby, budou vám tyto náklady společností Drivalia přeúčtovány v plné výši včetně DPH a případného poplatku za použití platební karty.
- Platební kartu chraňte před poškozením, zničením, odcizením, ztrátou či neoprávněným použitím.
- Platební kartu nenechávejte v opuštěném (zaparkovaném) vozidle.
- Uchovávejte PIN kód v tajnosti, nepište si ho na platební kartu, její obal nebo jiný předmět uchovávaný spolu s platební kartou.
- Pokud zadáte při platbě 3 x chybný PIN kód, může dojít k automatické blokaci karty.
- V případě, že svůj PIN zapomenete, můžete požádat společnost Drivalia o zaslání jeho duplikátu.
- Služby a zboží nakupujte vždy tam, kde je karta akceptována.
- Při každém použití karty zadávejte skutečný aktuální stav najetých kilometrů.
- Dodržujte všechny podmínky a instrukce stanovené výrobcem platební karty pro její používání.
- Kartu po skončení platnosti znehodnoťte tím, že ji přestřihnete.
Co dělat, když ztratím nebo poškodím tankovací platební kartu
- Kontaktujte Drivalia a ohlaste nastalou skutečnost. Uveďte číslo platební karty, čas a místo, kde a kdy ke ztrátě nebo odcizení došlo.
- Ve spolupráci se společností Drivalia zajistěte blokaci platební karty u příslušného dodavatele.
- V případě potřeby kontaktujte příslušný státní či správní orgán (Policie ČR, Obecní policie, případně orgán jiného státu, pokud dojde k odcizení v zahraničí).
- Náklady spojené s blokací nebo vydáním nové karty Vám budou přefakturovány.
- Pokud potřebujete vydat novou kartu, kontaktujte společnost Drivalia na adrese pozadavek.dokumenty@drivalia.com.
Co dělat, když potřebuji zablokovat tankovací platební kartu
- Telefonicky kontaktujte společnost Drivalia a uveďte číslo karty.
Co dělat, když potřebuji odblokovat tankovací platební kartu
- Pokud zadáte 3 x po sobě špatné PIN, bude karta odblokována automaticky po 24 hodinách.
- V případě, že byla karta zablokována na Vaši žádost, je nutné vystavit novou. Kontaktujte proto společnost Drivalia na pozadavek.dokumenty@drivalia.com.
Co dělat, když potřebuji vyrobit novou tankovací platební kartu
- Kontaktujte společnost Drivalia na adrese pozadavek.dokumenty@drivalia.com.
- Výroba karty SHELL nebo OMV trvá max. 14 pracovních dní.
- Nová karta a PIN kód Vám budou zaslány odděleně, při jejich převzetí překontrolujte, že jsou zásilky nepoškozené.
- Po dobu výroby nové karty plaťte pohonné hmoty v hotovosti.
Co dělat, když potřebuji nový PIN kód k tankovací platební kartě
- Kontaktujte společnost Drivalia, která zajistí duplikát PIN kódu. E-mailový kontakt je pozadavek.dokumenty@drivalia.com.
- Doba vystavení karet SHELL a OMV max. 14 pracovních dní.
Co dělat, když mám problém s akceptací tankovací platební karty
- Zkontrolujte, zda je Vaše tankovací platební karta akceptována touto čerpací stanicí.
- Zkontrolujte skupinu zboží a nastavení karty. Je možné, že Vaši kartu není možné použít na úhradu zboží a služeb, které si chcete koupit.
- V případě, že můžete vyloučit výše uvedené možnosti, je karta nejspíš poškozena a její platnost bude obsluhou čerpací stanice prověřena u vydavatele karty. Následně je nutné provést platbu za zboží v hotovosti.
- Písemně kontaktujte společnost Drivalia, která zajistí výrobu nové karty.
...ztratím, nebo jsou mi odcizeny některé doklady k vozidlu
- Ztrátu každého dokladu nahlaste společnosti Drivalia na pozadavek.dokumenty@drivalia.com.
- Osvědčení o registraci vozidla Vám vystaví společnost Drivalia do max. 5 pracovních dnů od zaslání písemné žádosti. Doporučujeme tuto ztrátu nahlásit také Policii ČR kvůli možnému zneužití.
- Doklad o sjednání povinného ručení (tzv. zelenou kartu) Vám zašle zdarma společnost Drivalia, pokud bylo povinné ručení sjednáno jejím prostřednictvím.
- Oprávnění k používání vozidla je společností Drivalia vystavováno na klienta (nikoliv na konkrétního řidiče). Do některých zemí je nutné notářské ověření tohoto dokumentu. Na vyžádání Vám jej společnost Drivalia poskytne do 7 pracovních dní.
- Duplikát servisní knížky nebo klíčů od vozidla si můžete zajistit sami ve smluvním servisu Drivalia.
- Při ztrátě registrační značky (SPZ) zašlete kopii policejního protokolu (v případě odcizení nebo ztráty pouze jedné SPZ zašlete také druhou SPZ) společnosti Drivalia. Do 5 pracovních dnů Vám společnost zajistí nové registrační značky a související doklady. Po tuto dobu je vozidlo nezpůsobilé provozu, můžete proto využít náhradního vozidla od společnosti Drivalia. Doporučujeme tuto ztrátu nahlásit také Policii ČR kvůli možnému zneužití.
- V případě poškození nebo ztráty dálničního kuponu můžete nový zakoupit prostřednictvím společnosti Drivalia a následně Vám bude přeúčtován, případně si nový můžete zajistit sami. Při odcizení jen kontrolní části kuponu podejte oznámení na Policii ČR a protokol o ztrátě nebo odcizení vozte po dobu platnosti kuponu s sebou.
- Nový driver set (černé desky) Vám vystaví společnost Drivalia do 3 pracovních dní. Pokud s deskami ztratíte také všechny doklady, je nutné je konkrétně vyjmenovat operátorovi společnosti Drivalia.
...potřebuji vystavit ekologickou plaketu
- Kontaktujte společnost Drivalia, která Vám plaketu zajistí do druhého dne za 300 Kč + 1 000 Kč za poplatky nebo do 3 pracovních dní za 300 Kč + 500 Kč za poplatky.
- V případě, že si chcete plaketu zajistit sami, společnost Drivalia vám zapůjčí velký technický průkaz.
- Společnost Drivalia můžete kontaktovat na e-mailu pozadavek.dokumenty@drivalia.com.
- Informace o tom, do kterých zemí budete ekologickou plaketu potřebovat, najdete na www.dekra.cz.
...vracím auto
Je nutné vrátit společnosti Drivalia spolu s vozidlem také:
- osvědčení o registraci vozidla,
- potvrzení o zaplacení povinného ručení tzv. Zelenou kartu,
- platební tankovací karta (popř. karty),
- servisní knížky, návody k obsluze,
- klíče a povinnou výbavu,
- kód rádia a alarmu,
- skladištní list nebo sadu pneumatik,
- záruční listy k doplňkům či příslušenství (např. autorádio, tažné zařízení)
- „mřížku“ v případě, že jí bylo původně vozidlo vybaveno (a byla v průběhu užívání vozu odmontována). V tomto případě je postačující její uložení v zavazadlovém prostoru.
Tyto dokumenty uživatel nevrací v případě, že vlastníkem vozidla není LP a klient nežádá prodej ojetého vozu prostřednictvím společnosti LP. Rovněž je neodevzdává v případě, že některé služby (platební tankovací karta) nebyly součástí poskytovaných služeb LP.
Při převzetí ojetého vozidla sepíše pověřený pracovník LP předávací protokol. Aby bylo možné vozidlo prohlédnout a sepsat do protokolu případná poškození, je nutné vozidlo vracet umyté. Vůz by měl mít v nádrži dostatek paliva na dojezd na odstavnou plochu a provedení zkušební jízdy.
Odvoz vozu si objednejte u společnosti Drivalia, a to prostřednictvím formuláře.
Do pěti pracovních dnů od zaslání e-mailu si vozidlo vyzvedne smluvní partner.
Doporučujeme před vrácením vozidla porovnat jeho opotřebení s Manuálem běžného a nadměrného opotřebení.
Upozorňujeme, že Drivalia na vráceném vozidle nic neopravuje, ani neřeší žádné dodatečné pojistné události (poškozené čelní sklo, apod).
Vozidlo se prodává ve stavu, v jakém bylo vráceno.
...chci odkoupit auto
Na následujících řádcích přinášíme stručný popis celé procedury z pohledu žadatelů o odkup.
- Zájem o odkup vyznačíte přímo ve formuláři určeném pro objednání svozu vozu na odstavnou plochu (viz výše). V žádosti kromě identifikačních údajů vyplníte posledních šest číslic VIN kódu a počet najetých kilometrů. Ten je důležitý pro stanovení odkupní ceny vozu a neměl by se lišit od skutečného stavu najetých kilometrů při vrácení vozu o více než 5000 km.
- Vzápětí budete (a spolu s vámi i váš fleet manažer nebo jiná pověřená osoba ve vaší firmě a také naši kompetentní pracovníci) e-mailem informováni o odkupní ceně vozu. Ta bude na základě vámi zadaných parametrů vygenerována pomocí nezávislého mezinárodního systému společnosti Eurotaxglass´s. K ceně bude připočten už jen standardní smluvní poplatek ve výši 7.000,- Kč. Chceme tím zajistit maximální transparentnost a objektivitu při stanovení ceny, na které někteří z vás v minulosti poukazovali. (Dříve byla odkupní cena vozidla přímo závislá na nejvyšší nabídce v internetové aukci) Vůz je zařazen do aukce teprve v případě, když neakceptujete cenu určenou systémem Eutrotaxglass´s (včetně poplatku) – auto neodkoupíte a poté se prodává vítězi aukce. Odkup po aukci již není možný.
- Společně s cenovou nabídkou obdrží všechny zainteresované strany podmínky odkupu. Spolu s nimi dostanou i návrh předvyplněné kupní smlouvy, v níž bude vedle Drivalia a vás jakožto kupujícího uveden jako vedlejší účastník smlouvy také váš zaměstnavatel – tedy náš klient. Jeho podpis na kontraktu je nezbytný.
- Na rozhodnutí o tom, jestli s cenou souhlasit a odkup realizovat, budete mít 48 hodin od obdržení e-mailu s nabídkou. Jde tedy o zdvojnásobení dosavadní lhůty. Pokud nám během 48 hodin zašlete naskenovanou podepsanou smlouvu (nezapomeňte přitom na podpis zaměstnavatele – osobou pověřenou jednáním s Drivalia, zároveň je třeba originály smluv doručit klasickou poštou), je možné proces prodeje dokončit.
- Vozidlo je na základě vaší žádosti převezeno na odstavnou plochu, kde se provede kontrola skutečného stavu kilometrů. Odkup bude realizován v případě, že se skutečný stav kilometrů nebude lišit o více než 5000 km od údaje uvedeného v žádosti o odkup.
- Pokud údaje o najetých kilometrech budou souhlasit, vyzveme vás k úhradě na základě proforma faktury. Splatnost proforma faktury je pět dnů.
- Jakmile bude platba za vůz připsána na účet LP ČR, bude velký technický průkaz zaslán na Dopravní inspektorát k odhlášení na Vaše jméno (lhůta k odhlášení je zákonem stanovená na 10 pracovních dní). Poté budete kontaktováni pracovníky odstavné plochy, že vozidlo včetně kompletní dokumentace je připraveno k vyzvednutí na odstavné ploše.